Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Fout bij opticien, waar heb ik recht op?

s.ulgut

01-09-2011 | 18:50

Beste opticiens,

 

Ik ben naar opticien geweest met mijn kinderen. Ze hebben beide andere sterkte gekregen en hadden 2 aparte monturen gekozen. Na 1 week is die bril gekomen, maar mijn dochter zei: 'het is verschil en kan niet goed zien'. In de winkel zeiden ze: 'je gaat nog wennen', maar het gaat echt niet goed. Toen ben ik weer naar de winkel geweest, heb ik uitgelegd en ze bekeken de brillen en het is waar. Ze hadden dezelfde sterkte bij 2 brillen gedaan! Dus mijn zoon had 2 brillen. Maar mijn dochter nieuwe montuur gekozen dat mocht.

 

Weer een week wachten. Gisteren ben ik naar winkel gegaan om de bril te halen. Ik heb gevraagd: mag ik ook die andere sterkte voor mijn zoon hebben? Zij zeiden: 'mag niet, daar heeft u geen recht op'. Ik zei: 'Maar die zijn zelfde sterkte als mijn zoon's glazen, waarom niet?'. Ik wil vragen: heb ik hier niet recht op? Mijn dochter was 2 weken zonder bril omdat de andere bril de sterkte van de bril van mijn zoon had, is dat normaal? Ik wil weten heb ik recht op om naar de rechtbank te gaan?

 

Ik heb gehoord dat het kan, omdat mijn kind recht heeft op een goede bril. Zij hoefde  toch niet met andere sterkte glazen te kijken?

 

Dankuwel,

 

Ik wil graag antwoord,

 

S. Ulgut


  

1 Antwoord

Antwoord van Hooykaas Opticals
23-09-2011 | 17:51

Ik vind het een warrig verhaal.

Met een goede manier van noteren zullen dit soort problemen niet voorkomen!

Advies: Kom eens naar ons dan ziet u het verschil.